betul jugak ape die cakap...

bila kita nak buat sesuatu majlis.. x kisah lah sama ada majlis tunang, perkahwinan, ulang tahun, anniversary or whatever.. bende2 yang kita nak beli semestinya nk yang murah dan of course save budget betol x.. dan ape yang kita lakukan untuk save budget adalah menservay... ( hahahah betul ke ayat aku?) sebab kalau boleh kita nak yang paling murah.. tapi... sedar atau x yang sepanjang kita cuba pergi satu tempat ke satu tempat, duit yang sepatutnya kita belanja untuk keperluan.. akan hilang dan cair seperti air.. hanya kerana kita nak mendapatkan barang yang save budget.. korang mesti terpikir2 ape yang yuyu nak ckp sebenarnye kan.. hal ini secara kasarnya seperti perkara remeh temeh.. padahal sebenarnya memberi effect yang sangat besar kot untuk kita..
.
.
.
.
.
.
ok... kalau x faham meyh yuyu ceritakan dengan lebih teliti ape yang yuyu maksudkan ni.. bende ni berlaku mase yuyu pergi ke angsana sbb nk carik veil tok majlis tunang yuyu.. so.. jalan punya jalan punya jalan.. jumpalah satu kedai mcm kedai pengantin gitulah.. sebelah watsons.. yuyu pon tanyalah ade jual veil x?? die ckp x de.. sebab die lebih kepada pakej perkahwinan.. oooo i seee... tapi nth mcm mane nth boleh berbual2 ngn die lame kot.. biaselah tu.. suggest die pny bridal lah kat yuyu.. tapi yang membuatkan yuyu tertarik dengan perbualan die bile die cerita satu situasi yang mana die cakap dh ramai berlaku dekat dia pny customer.. Owner tu ckp yang bridal die ni x berpandukan pada pakej.. tapi die pny pakej tu sume ade lengkap tapi ikut modal customer... maksud yuyu dari pelamin, baju sanding, nikah, berinai,canopy, pa system, DJ, kompang, hantaran, door gift, makan pengantin, berkat, kad kahwin, semuanya lengkap.. 
.
.
.
.
.
.
.
.
sebab die cakap kalau pakai pakej tu. customer kene ikut betul2 harga pakej tu.. kalau nk tambah ini itu dah lain harga.. kalau design opelamin nk mcm ni.. dah lain harga pulak.. dah nampk kat situ yang pakej tu sebenarnye dah membuatkan kita tertipu.. bila yuyu pikir balik betul jugak cakap orang ni.. mmg yuyu pnh jumpa bridal mcm tu.. tengok harga pakej tu mmg murah.. tapi kita x tau sebenarnya x complete benda tu.. lepas tu.. perasan tak contohnya bile kita nk beli beli telur atau door gift bag kita mesti servay gile2 kan.. tapi sedar x yang kos perjlanan, kos makan, kos ini itu sume dah cair mcm air.. padahal kita boleh dapat bende tu sume hanya dengan 1 bridal je... 
.
.
.
.
.
.
.
mcm2 lagi owner tu cerita.. yang paling bestnye bile die ckp ade customer die ckp.. customer die tu say TQ sangat2 pd die sbb amek bridal ngn die walaupun murah tapi door gift dapat cawan ... tapi abang die yang berabis sampai RM60,000 cuma dapat gula-gula... nk tau kenapa?? sebab duit kita tu dah habis dekat kos2 yang yuyu sebutkan tadi tulah... nampak x korang kat situ?? mase tu yuyu tros terpikir.. Alhamdulillah aku jmpe akak ni.. at least membuat aku sedar tntg hal ni.. TQ kak.. 
.
.
.
.
.
.
.
mcm mane korang?? berguna x ape ilmu yang yuyu nk sampai kan ni?? so. kepada sesape yang tgh2 menservay brg2 tu.. renung2 kan ape yang yuyu ckp kan td tu.. yuyu bukan nk menjudge korang.. tapi yuyu nk kita sama2 mengingati sebelum terkena.. sebab benda2 mcm ni sgt penting okeyh.. hahaha..
yuyu rase entry hari ni mcm formal plak.. its ok lah.. sesekali... oklah korang.. babay!!

OPPPSSS!!! JANGAN LUPE KOMEN SKALI TAU!!

Yuyu harap u all like fan page yuyu skali eh.. TQ

3 ulasan:

Gary Asip berkata...

kena take note ni.. walaupun lambat lagi nak kawen~.. :3

Yuliana Wahit berkata...

gary; mmg kene take note.. langkah berjaga2..

Unknown berkata...

nanti bile ak nak kawen , boleh mintak nasihat uu nih . tapi NANTILAHHHH . haha :P

Copyright 2013 © ♥Yuliana Wahit♥. Designed by Ayu Barbydol