penghijrahan mereka...

Assalamualaikum..







Alhamdulillah.. Seperti sedia maklum.. Ramai artis kita yang telah berhijrah untuk menutup aurat mereka.. Ini adalah berita gembira bagi kita semua sebagai ummat islam dan juga hamba Allah. Yuyu pun rasa happy sangat sebab mereka memuhasabah diri untuk mencari redha Allah.. Rasa tenang dalam diri yuyu bila yuyu tengok artis-artis kita bertudung.. Cantik kan?? Lebih manis gitu.. ngeeee.. Walaupun ada sesetengah artis kita yang bertudung disebabkan dapat mimpi dan sebagainya.. Tak apa... Allah dah bagi petunjuk pada mereka.. Bagi yuyu mereka sangat beruntung sebab dapat petunjuk dari Allah.. Yuyu bukan lah sempurna dan tinggi ilmu untuk nasihat atau apa.. Cuma ingat mengingati antara satu sama lain.. Sampai bila kita nak tunggu hidayah dari Allah?? Jangan ditunggu.. Tutup aurat walaupun terpaksa.. Sebab terpaksa itu nanti akan datang kemanisannya.. Itu janji Allah pada ummatnya..Sebab hanya Dia yang tahu apa yang kita tak tahu.. 


Tak ada alasan belum datang seru.. Belum dapat hidayah atau sebagainya.. Itu semua adalah Alasan yang tak munasabah.. Terus terang yuyu tak berapa suka bila ada orang cakap macam tu.. bila kita tegur di marahnya balik.. Ntahlah.. Kita hanya mampu berdoa yang terbaik dan semoga Allah beri keampunan pada dia... Selagi boleh nasihat.. Kita nasihat kan.. Selebihnya serah pada Allah.. Semoga Allah melindungi diri kita dan ummat yang lain.. Amin...

Ikhlas,
YULIANA WAHIT

3 ulasan:

Cik Rongoks berkata...

alhamdulillah ^^

Ardini Humaira berkata...

semoga istiqamah.. amin :)

Mimie berkata...

cantinya mereka.. alhamdulillah..

Copyright 2013 © ♥Yuliana Wahit♥. Designed by Ayu Barbydol