What the power of EMAK??

Assalamualaikum...

Saya sayang emak saya... Semua sayang emak saya.. eh, salah lah.. semua sayang emak masing-masing kan.. Emak adalah insan yang tak ternilai dalam hidup kita sebagai seorang anak.. Walaupun kadang-kadang kita tak tunjuk yang kita sayang pada emak kita.. Tapi, melalui perbuatan saja pon dah mencukupi untuk kita ungkapkan rasa sayang terhadap emak kita.. Macam yuyu, yuyu sayang emak yuyu sebab dia ada powerfull yang sangat hebat.. Masa sekolah rendah memang kurang alert bak sayang menyayang ni.. sebab budak2 agi kan.. Tapi, bila dah sekolah menengah dan kene duduk hostel.. Dah berjauhan dengan emak dan ayah.. Yuyu sedar yang yuyu sayangkan emak sangat.. cuma ego tinggi tak tunjuk.. ngeh ngeh!


Bila dah duduk hostel. tentulah makanan yang disediakan pon tak menyelerakan macam emak kita masak kan.. Kadang-kadang terasa macam kat penjara pulak. eh, eh, tapi masih bersyukur lagi tau.. bila dapat cuti hujung bulan.. Balik rumah je tengok2 kat dapur mak masak yang sedap-sedap.. memang menyelerakan.. Dia tahu anak dia lapar.. Dia tahu makanan kat sana tak sama macam dia masak.. Lagi-lagi yuyu yang kuat makan ni.. Menu yang wajib akan dia masak bila yuyu balik ialah ayam masak sambal ataupun udang sambal..  Mak tahu-tahu je kesukaan yuyu.. Thank you mak.. Memang power! Sepatutnya tanggungjawab sebagai satu-satunya anak gadis dia yang belum kahwin ni adalah menolong emak kemas rumah dan sebagainya kan.. Tapi, emak yuyu biarkan je yuyu tido sampai lah tengah hari.. Dalam fikiran dia, mungkin yuyu penat agaknya..biarlah.. Emak lah yang buat kerja rumah sorang-sorang.. tapi, yuyu bukan tak nak tolong.. cuma ngantuk masa tuh.. bila dah bangun.. yuyu take over lah pulak kan.. tolong lipat kain ke. tak pon tolong urutkan badan dia pon nampak sangat dia dah happy.. 

Yang bestnya, bila masa bulan puasa.. Biasanya dapat cuti lah kan yang duduk hostel tuh! dan actually yuyu adalah orang yang sangat liat nak bangun sahur.. sampailah sekarang ni.. sanggup emak masuk bilik bawakkan makanan untuk yuyu.. sayang emak!! dia tahu anak dia ni susah nak dibangunkan.. hehehe.. teruk ke yuyu ni?? hahaa memey teruk pon.. itulah power mak saya.. Sabar dengan karenah anak dia.. 

Emak, yuyu akan jadi anak yang terbaik untuk emak.. sebab yuyu sayang kan emak sangat -sangat..
I love u mom!!

Thanks for reading this entry.. (^_^)

8 ulasan:

Boo berkata...

kita pun sayang mak kita.....

CINTA UNTUK KITA berkata...

love cgt kat my emak ;)

LELAKI INI berkata...

waaa..
rindu ibuku!

zacky786 berkata...

sy pon syg mak sy

SiBudakKurus berkata...

betul2..mak memang terbaik! haa.. SBK dah buatkan entri untuk icon tu kay-akam.blogspot.com/2012/07/tutorial-small-icon-for.html

-meeSUPERGIRL- berkata...

kite pon sygg mak kite .. hehe :)

Cik Rongoks berkata...

ika sayang mama ika . hihi

Boni Kacak berkata...

liat bangun sahur?? macam mana nak kejutkan suami nanti ni??hehe

Copyright 2013 © ♥Yuliana Wahit♥. Designed by Ayu Barbydol