Guru Tusyen Minta Maaf Secara Terbuka

Assalamualaikum..




JOHOR BAHRU - Guru dan pengusaha pusat tuisyen di Tangkak Muar yang menimbulkan kontroversi apabila memaparkan karikatur menghina para sahabar Nabi Muhammad S.A.W. dalam nota ringkas yang diedarkan kepada pelajar baru-baru ini tampil memohon maaf secara terbuka semalam...

Kuchoong Yoong, 22 tahun, yang merupakan guru dan individu yang bertanggungjawab menyediakan bahan tersebut serta pengusaha pusat tuisyen Indah Permai Jaya, Lim Lee Yee, 26, mengaku tidak berniat untuk menyentuh sensitiviti umat Islam apatah lagi menghina sahabat Nabi.

"Saya kesal perkara ini berlaku. Niat saya hanya ingin membantu pelajar agar lebih mudah faham dan saya tidak berniat untuk menyentuh isu sensitif orang Islam.



"Disini, saya dengan ikhlas ingin memohon maaf kepada semua umat islam di Malaysia khususnya di Tangkak serta diseluruh dunia. Saya mengaku, tindakan saya ini kurang matang dan berjanji tidak akan mengulanginya lagi, " kata Chong Yoong yang sudah dua tahun mengajar di pusat tuisyen tersebut..

Sementara itu, Lee yee pula mengaku tidak tahu mengenai bahan yang disediakan tenaga pengajarnya sehinggalah isu terbabit disiarkan diakhbar. "Selepas ini, saya janji akan lebih berhati-hati dan memantau bahan-bahan yang digunakan oleh guru tuisyen untuk mengajar. Kami juga telah meminta balik nota tersebut daripada pelajar dan telah menerangkan hal sebenar kepada mereka." 

Any komen bloggerawan dan bloggerawati?? 

batal niat aku nak sekolahkan anak aku kt sekolah cina nanti.. I don't trust u anymore.. dah lah berlaku kat johor pulak tuh.. Hello!! Kat malaysia dah bagi hak kebebasan untuk beragama!! so, just teach your own religion!! mentang-mentang 1 Malaysia.. So, ilmu pon campur adukkan jugak lah eh!! Cetek akal..  lastly, kan dah malu diri sendiri.. don't play2 with our religion! Thinking first before do anything! 

Sharing  is Caring...
Thans for reading this entry (^_^)

Love,
YULIANA WAHIT

3 ulasan:

Yana Aina berkata...

mereka2 nie dh melampau sebenarnya .. yelh 1malaysia. kita kan PEMAAF

Nadia Elena berkata...

memang macam budak2.
tak matang langsung.
banyak lagi cara nak mengajar.
gggrrrr!!!

Meow Aizawa berkata...

kafir laknatullah !

Copyright 2013 © ♥Yuliana Wahit♥. Designed by Ayu Barbydol