Perit, sakit, denyut-denyut, panas.. All in one!!

Assalamualaikum..

Aauuuchhh!!! Panas!!!.. terdiam seribu kata bila melihat bekas air yang dipenuhi dengan air panas yang masih menggelegak terburai ke atas lantai dapur.. Terkaku sebentar lebih kurang 2 minit.. memikirkan apa yang aku perlu buat.. Entah kenapa aku tak pikir tangan aku yang tengah perit kepanasan disebabkan terkena air panas tadi.. tapi, memikirkan macam mana aku nak bersihkan air yang bertaburan kat atas lantai tuh.. 

Tanpa pedulikan tangan yang tengah sakit.. terus lap air panas kat lantai.. Bila dah siap.. Ya Allah.. baru terasa peritnya ya amat.. Kelihatan jelas tangan ni menggigil-gigil.. Apa pulak yang aku perlu buat dengan tangan aku nih.. Masa tuh memang mcm2 pikir.. Adakah tangah aku akan melecur?? adakah tangan aku akan cacat.. Adakh tangah aku akan hitam legam.. hahahaha yuyu akui sempat tergelak bila pikir balik apa yang bermain kat fikiran tuh.. Macam tak logik jerk.. 

Tapi, apa yang mampu yuyu katakan.. Sakit, perit, pedih, berdenyut-denyut.. Semuanya dalam satu.. Pertama kali keseluruhan tangan yuyu terkena air panas.. Subhanallah.. Ujian dari Allah.. Memang tak mampu nak buat apa.. Hanya mampu...



from now boleh panggil yuyu orang colgate.. bukan orang minyak..

Hanya mampu tergelak bila yuyu tengok tangan yuyu nih.. Haishhh buruk bebenorr.. Nak tak nak tak da cara lain sapu jugak colgate ( betul ke aku eja??)  kat seluruh tangan tuh.. Permulaan memang hilang rasa pedih, sakit yang all in one tuh.. Tapi, beberapa minit kemudian.. terasa sakit balik.. macam tak de guna je letak banyak2.. sampai habis colgate dalam bilik air tuh.. esok mak ayah yuyu nak gosok gigi x de colgate.. hahaha.. 

Air mata dah sememangnya mengalir disebabkan yuyu ni dianugerahkan hati yang lembut serta tisu.. Menangis dalam diam.. Huk huk huk... Sakit lah korang!!

Ada suggestion lain tak selain sapu colgate nih?? 



11 ulasan:

Muhammad Noor Firdaus iskandar BIn Haji Bashah berkata...

Lain kali kalau yuyu kena air panas, tak payah sapu colgate tu, yuyu rendam tangan atau mana-mana bahagian yang terlecur tu dalam air. Atau pun pasang air guna paip getah jurus bahagian yang terkena air panas sampai hilang rasa sakitnya. Kena api pun boleh buat macam nie jugak.

piko ija berkata...

semoga cepat sembuh...next time hati2 ye...

cik yuyu berkata...

firdaus: ye kew?? ooo yuyu tak tau.. panik td nk buat apa.. TQ..

piko pija: TQ dear.. i will.

L.O.V.E.P-QaH berkata...

Ya Allah kesiannye...nnti amek kulit pisang, guna yg bahagian dlm kulit pisang tu, sapu kat tgn tu...sapu kerap2...ha nnti suruh la family mkn pisang tu, blender buat air ke buat kek ke :p cepat sembuh tau...

Yen berkata...

semoga cepat sembuh cik yuyu

nur anis berkata...

dulu saya pernah kena api..terus rendam dalam air..tapi memang tak boleh rendam, sebab memang makin pedih dan sakit sangat..saya pakai ubat spital je..

Azza Afdzal berkata...

selalunya rendam dalam air sejuk jer...

Nor Zilla Sensei berkata...

letak minyak gamat insyaallah ok

Nick Nashram berkata...

dulu masa kecik2 pernah kena jugak air panas kat tangan..tapi mak guna tepung letak kat tempat yg terkena air panas tu..kalo takde tepung serbuk kopi pun ok jugak.

Maya Lisa berkata...

tamo letak colgate sayang, masuk air jeee :) insyaAllah... moga tak parut naa :)

Nafisya Ismail berkata...

singgah petang.. i follow :)

Copyright 2013 © ♥Yuliana Wahit♥. Designed by Ayu Barbydol